A képírástól az írásképig
Kommunikációs irányzatok a XXI. század küszöbén

Reneszánsz antikva, klasszicista antikva, lineáris antikva, európai kultúra, svájci iskola, beach-kultúra, Bodoni, Zuzanna Licko, betűfokozat, type face, soremelés, baseline shift, lipcsei soresési szabály, track, kiskapitális, horizontal scale, funkcionális tipográfia, new wave, experimentális tipográfia, tradicionális tipográfia, elementáris tipográfia, art deco, individuális tipográfia, konstruktivizmus, pop-art, informativ tipográfia, futurizmus, dada, Emigre csoprt, Greimen, Brody, Lichtenstein, Huszár Vilmos, Freidman, Indiana, Warhol, Piatti, Papp Gábor, Tanaka, Morison, Gill, Itten, Leger,Cassandre, Schiele, Kassák Lajos, Moholy-Nagy, Gábor Pál, Kner, Majakovszkij, Rodcsenko, Grapus csoport, Picabia, Bányai Pista, Glaser, Virágvölgyi Péter, QuarkXPress, David Carson, The End of Print. A világ digitális lett.

A XX. század végére megszűnt a klasszikus tipográfiai rend egyeduralma. Az új technikai eszköz, a számítógép, "átértelmezte" a nyomtatott írásbeliség szerepét. Ettől kezdve a tipográfia nem csupán az üzenet hordozója, hanem vizuális megjelenítésével maga is üzenetté vált. Kilépett két dimenziós fogságából, és illuzionista "akusztikus" tereket hódított meg önmaga számára. A betű, a tipográfia maga lett a kép!

XXI. század küszöbén ez az új vizuális nyelv igazi kihívást jelent a tervezők számára. A képírástól eljutottunk az írásképig. A Xl. Békéscsabai Tervező Grafikai Biennáléra várunk minden "íráskép" alkotást, és várjuk a "képírás" alkotó jelentkezését. Várjuk továbbá azokat a műveket, melyek 1996-1998 között jöttek létre a tervező grafikai művészet bármely műfajában, amelyek tervező grafikai tehetséget és tudást kívánnak.

A betű egyezményes jel,egyenként összeillesztve az emberi

Zékány Krisztina plakátterve

Országos Tervező Grafikai Biennále 1998-1999